Velkou profesní změnu odstartovala vysokoškolsky vzdělaná Eva Urbánková z Brna. Po letech, kdy se živila jako módní návrhářka a malířka na volné noze, se rozhodla uplatnit svou kreativitu v úplně jiné oblasti. S nově získaným osvědčením a profesní kvalifikací „Specialista marketingu“ se chce nyní věnovat reklamě a komunikaci. 


Až do svých 36 let se Eva studijně i pracovně věnovala v podstatě jen umělecké činnosti. Pak ale objevila rekvalifikační kurz „Specialista marketingu“ a uvědomila si, že je čas vyzkoušet v životě také něco jiného. „Malovat obrazy a navrhovat budu ve svém volném čase asi už vždycky, měla jsem ale pocit, že profesně se chci rozvíjet i v nějaké jiné oblasti,“ vysvětluje Eva Urbánková, proč se rozhodla absolvovat rekvalifikační kurz v pražském Centru Informační Společnosti.

Na vzdělávání není nikdy pozdě
Už od mala pro ni byla výtvarná tvorba největší zábavou. Vystudovala střední školu oděvního návrhářství a má dokonce magisterský titul z dějin umění. I když vystřídala více pozic, vždy to s uměním nebo návrhářstvím nějak souviselo.

„Poslední roky už jsem věnovala výhradně jen oděvním návrhům, pořádání módních přehlídek a vystavování svých obrazů po galeriích,“ říká nadaná umělkyně. Ukázalo se však, že Brno nebylo pro její tvorbu úplně nejlepším odbytištěm. „Už když mírně ubývalo zakázek, říkala jsem si, že se musím posunout někam dál. Pak jsem náhodou narazila na akreditovaný kurz „Specialista marketingu“ v Centru Informační Společnosti (CIS) a uvědomila si, že přesně to vnese do mojí kariéry svěží vítr,“ doplňuje.

Intenzivní, ale přínosný kurz
CIS sídlí sice v Praze, ale ani to nebylo pro Evu z Brna překážkou. I když bylo přespávání u pražských známých a časté přesuny leckdy dobrodružné, byla odhodlaná dočasné nepohodlí překousnout a kurzu se věnovat naplno.

„Výuka v rámci rekvalifikace probíhá 3x týdně po 8 hodinách celý měsíc. Za tuto dobu si účastníci osvojí problematiku od principů marketingového mixu až ke zpracování marketingových analýz a výzkumů. Absolventi kurzu si zároveň prohloubí prezentační dovednosti a nahlédnou pod pokličku online marketingu. V neposlední řadě se naučí tvořit podnikatelský plán pro svoje podnikání a vyzkouší si roli marketingového specialisty pomocí manažerské simulační hry Unisim.“ shrnuje podobu náročného kurzu lektorka a zároveň jednatelka Centra Informační Společnosti (CIS) Ing. Daniela Spiesová.
Část výuky pak byla zaměřena i vyloženě prakticky. Velice přínosný byl podle Evy například praktický workshop, ve kterém budoucí specialisté marketingu cvičně zpracovávali marketingovou strategii pro reálnou firmu.

Úsilí stálo za to
I když bylo tempo kurzu vyčerpávající, Eva si pochvaluje příjemnou a uvolněnou atmosféru. „Všechny přednášky byly velice inspirativní. Lektoři nás celou dobu obrovsky motivovali, ale hlavně nás dobře připravili na závěrečnou zkoušku,“ hodnotí. V celodenní zkoušce musí uchazeči, kromě prokázání teoretických znalostí, odprezentovat i výsledky vlastního marketingového výzkumu. Není pak divu, že Eva si jako téma projektu vybrala oblast módy. Test i prezentaci nicméně zvládla s přehledem a stejně jako všichni ostatní účastníci kurzu se stala po měsíci hrdou majitelkou osvědčení o získání profesní kvalifikace „Specialista marketingu“, které je platné v celé Evropské unii.

Co dál?
Eva kurz nejdříve brala spíše jako výzvu a možnost, jak se stát úspěšnější ve vlastním podnikání. Postupně ale dospěla k tomu, že, byť stále v oboru, který zná nejlépe, teď se chce naplno věnovat marketingu. „Marketing je pro obchod s uměním a módou zásadní. Já sama jsem nikdy takové věci příliš neřešila a teď chci ukázat ostatním, jak hrozně důležité to je,“ svěřila Eva své plány o hledání marketingové pozice v této oblasti. Daniela Spiesová z Centra Informační Společnosti se o její uplatnění nebojí: „Kvalifikace odpovídá na aktuální potřeby trhu a rozhodně se jedná o velmi perspektivní profesi.“ Eva ví, že hledání práce může chvíli trvat, ale na velkém rozhodnutí o profesní změně si trvá.

 

zdroj: NSK/NUV

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ochrana proti spamu *